Thursday, March 7, 2013

♥ Keep Trust, Hope n Confident ♥♥


okeyy , tengok tajuk pun dah tau entry jiwang . terdetik nak buat entry pasal mende alah ni lepas ziarah blog membe yg tersayang . cehh , jiwang kott . nak tukar guna 'wa' boleh ? heeee . peduli apeee kan ? wa bukan jenis suka sgt sembang mende-mende cmni . tapi tipu laaa kalau kata tak pernah rasa mcm ni .

‎"...seorang lelaki berpesan...jika kamu sayangkan wanita itu..hendaklah kamu serahkannya kepada ALLAH dahulu, kerana hanya ALLAH lah yang akan menjaga Bidadari kamu sebaik-baik mungkin, sebelum dia HALAL bagi kamu...soo sweeet kan ALLAH untuk kamu lelaki, jadi tak perlulah kamu risau tentang Bidadari kamu itu..kerana ALLAH sentiasa melindunginya..selagi mana, kamu tidak pernah lupa untuk mendoakannya dalam solatmu..."



‎"..rindu itu tidak akan berakhir, ia akan cuma surut, atau bertambah. kadang2 kita juga rindu orang yg dibenci...!"

haa , dalam doa wa selalu doakan utk parents , kawan-kawan , and beloved person . cakap psl doa , kita tak elok doakan yg tak baik utk orang lain . takkan laa kita rasa happy ats kesusahan orang lain ye dak ? kalau pun rasa sayang kita ditolak ke ape , tak salah kan kita doa yg baik-baik je utk orang tu . tak rugi pun , kita pun jd tenang je . inshaa Allah .. cuba amalkn doa ni :

"Ya Allah , temukanlah dia dgn seseorang yg baik iman dan takwa . aku mahu dia gembira , Ya Allah walaupun bukan kerana aku . aku mahu dia dicintai selayaknya tak seperti mana aku mencintainya dan aku tidak mahu dia ditemukan dengan seseorang yang pandang dirinya dengan pandangan nafsu manusia dan syaitan tp pandangan dariMu Ya Allah .."


---------------------------------------------------------------------------
doa yg selalu diamalkn bila mention nama KAWAN TERBAIK
tak contact , tak mesej , tak miskol-miskol , tak chatting ,
tak bermakna lupa , 
sbb wa selalu ingat lu dalam doa ;)

~CINTA kerana RUPA, cinta yang PURA-PURA.. bila MENINGKAT USIA, cinta LAYU bersama..  ♥~cinta kerana WANG, sangat mudah TERBANG.. ada WANG hati pun SAYANG, tiada wang cinta MELAYANG..  ♥~cinta kerana PANGKAT, cinta yang TIDAK LEKAT.. manakan bisa mendapat BERKAT jika hanya memandang DARJAT..  ♥~cinta kerana ILLAHI, itulah cinta HAKIKI.. rasa cinta yang TIADA MATI.. bersemi lagi di SYURGA FIRDAUSI..

2 comments:

Anonymous said...

terbaik

Nurul Ain Azmi said...

assalammualaikum..nyam2 :D
sory stalk blog ain. ni nurul lah..
mind to be my friend? go here http://miszbloggerz.blogspot.com/

sharelah lg..nurul akan stalker ain..hehehe